2013. szeptember 4., szerda

Könyvtár éjjel-nappal

1999-ben a Gödöllői Városi Könyvtár (akkoriban még így hívták), a régi, földszintes épületében ilyen címmel rendezett könyvtári éjszakáját.
  • a folyóiratolvasóban szamovárból jött a forró víz a teához, mellette sütemények, kekszek és szendvicsek
  • a kutatóteremben Hogyan csábítsuk el a könyvtáros kisasszonyt? című novella felolvasása a férfi könyvtárostól, majd könyvtárosok olvastak fel kedvenc műveikből
  • a titkos átjárón megközelíthető gyerekkönyvtárban filmvetítés (A nagy Lebowskyra emlékszem)
  • a kutatóteremben néha leültem Jane Austen: A klastrom titka című könyvével (a sárga szövetborítós, régi Európás kiadás volt, amit akkor kezdtem el, de végig végül nem olvastam)
  • minden résztvevő kapott egy agyagmedált a rendezvényről, rajta egy fél nap és egy fél hold, a Könyvtár éjjel-nappal felirat és a dátum
  • mindenhol mécsesek
  • hajnalig jó hangulat
Kb. ennyire emlékszem, meg arra, hogy tényleg reggelig tartott, mert nem kellett sötétben hazabandukolnom.
Valamikor később, az új épületben is volt egyszer ilyen éjszaka, de az csak 11-ig, éjfélig tartott, kevésbé maradt meg bennem, csak a könyvtárosok felolvasásaira emlékszem, de csak arra, hogy olvastak, a mire már nem. Mégiscsak az első volt az igazi. Nem akkor döntöttem el, hogy könyvtáros leszek, de egy nagyon kellemes élmény volt a könyvtárról és a könyvtárakról.
Mostanában pedig egyre többször jut eszembe az az 1999-es éjszaka. Most, hogy a könyvtárak is szeretnének saját "Múzeumok Éjszakáját". Ami eddig is volt, de most nagyot és országosat. Az iskolai könyvtárak éjszakája már szerveződik.
Én pedig eldöntöttem, hogy megkeresem azt az agyagmedált.
(Meg a gyerekkönyvtár aranyos sárga-barna rajzos ismertetőjét.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése