Budapestre befelé HÉV-eztem, most vonatozom. De kifelé ezért jobb ingázni, mert még elkerülöm a hatalmas tömeget: mind a BKV-n, mind utazás közben. Ezzel csak ritkán szembesülök, de az a heti 1 reggel is bőven elég.
Szóval vonatozom. Annak minden előnyével és hátrányával.
Előny:
nyugi van 30-50 percig, tehát
lehet rajta olvasni, hímezni, gondolkozni, készülni, írni, javítani...
szóval egy csomó minden megcsinálok, amit amúgy nem
megismerkedtem a vonatos lánnyal, így nem egyedül utaztam és nem egyedül hímeztem a vonaton (a HÉV-en is mindig szerettem, hogy volt törzskocsi, ahol mindig lehetett találkozni valakivel - éljenek a laza kapcsolatok!)
mivel megy a vonat, tuti nem maradok bent tovább (helyette az állomáson/vonaton várok/ázok/fázom/tűz rám a nap)
kiszakadok a nagyváros forgatagából a madárcsicsergős, zöld világba
Hátrány:
gyakran késik
ha lekésem, sokat kések, így stresszesen indul a nap
a gyors gyakran koszos, hangos (bár vannak párnázott ülések, leselejtezett első osztályú kocsik is, az jobb)
a személy szép, tiszta, modern, de lassú, és kevésbé jó időpontban indul
az állandó rohanás, menetrendtől függés
a menetrend miatt van minden nap legalább 15 perc fix túlórám
+ 3 óra gyakorlatilag munkaidő, amit a vonaton töltök, vagy utazással
az állandó rohanás, menetrendtől függés
a menetrend miatt van minden nap legalább 15 perc fix túlórám
+ 3 óra gyakorlatilag munkaidő, amit a vonaton töltök, vagy utazással
Az általános hátrányok mellett az rossz még, mikor belegondolok, hogy a pontosan a munkaidő végén az ajtón kilépő kolléga már otthon van, mikor én még csak felszállok a vonatra... De ebbe nem szabad belegondolni! Inkább annak kell örülni, hogy így mehetek kötelespéldányt válogatni, vagy ha Bp-en 10-14-ig tart valami szakmai rendezvény, akkor elég csak BKV-znom (mire reggel kiérnék indulhatnék vissza; mire délután kiérnék, indulhatnék haza), szóval azért van előnye is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése