2010. október 6., szerda

Amire nincs módszertan

A félévben kb. 800 hallgatóval találkozom, legalább egyszer. Van, hogy 9, van, hogy 25, van hogy 80 és van hogy 200 embernek kell órát tartanom. Van, hogy könyvtárban, van, hogy számítógépteremben és van, hogy előadóban, ahol csak nekem van netem... Hiába ugyanaz az anyag, mások a súlyok, más a módszertan... És hogyan lehet 200 főnek könyvtárhasználatot tanítani? Vagy bármit?
Van erre bármilyen módszertan?
Erről az jut eszembe, mikor pedagógia órán mondta a tanár, hogy milyen rossz a frontális módszer, és másra lenne szükség - miközben ültünk a 100 fős előadóban és frontálisan tanított. Nem találkoztunk mással. 90% frontális, 5% csoport- és egyéni munka, 5% mikor mi tartjuk az órát... Legalábbis kb. ez az egyetem és a középiskola átlaga. Az egyetemen imádták a szemináriumokat úgy "megtartani", hogy a félév elején kiosztottak témákat, a hallgatók előadták, és ennyi volt. Kevés olyan oktató volt, aki csak 10-20 perces kiselőadást kért, és utána ő tartott órát.
Szóval tapasztalat a másra nincs, 200 főnél meg nem tudom mit lehetne. Nagyjából frontális leszek. OK, van e-learning, adhatok nekik egyéni feladatokat. Itt választhatok a 200 javítása vagy az 50-100 legyártása mellett feladattípusonként. Nem tudom mi a jobb.
Majd pénteken kiderül, lesz rá 300 percem :-)

1 megjegyzés: